måndag 31 maj 2010

Åh hej å hå. Det är så skönt. Så skönt a

Åh hej å hå. Det är så skönt. Så skönt att tandvärken är borta. Jag hade ett stort kariesangrepp så de va nära förestånde ännu en rotfyllning. Men så blev det inte- ännu iaf... Känner mig hängig även att värken är borta, men hoppas kunna jobba imorgon. Det är så mycket o så många som påverkas när man inte kommer till jobbet. Imorgon jobbar jag med Unga Vuxna, det är skönt o roligt att ha två olika arbete som ändå handlar om människor. Det är skrämmande så dåligt våra ungdomar mår, tjejer har enorma ideal o krav att leva upp till. Tack gode gud att jag bara skaffat två barn att oroa mig för. Jag börjar först NU inse vilket ansvar jag har att se till att skolan sköts osv. Man måste va lyhörd, nyfiken, engagerad, vilja förstå, kärleksfull, konsekvent. Det är ett svårt jobb man tar på sig när man blir förälder, det svåraste som finns och det va nog inget jag tänkte så mycket på när jag skaffade mina barn.... Men de är också de roligaste o mest givande jobb jag någonsin har haft, att älska mina barn.
På fotot är evelina knappt 2 månader gammal. Alltså midsommar 1999.

3 kommentarer:

  1. det är ett hårt liv att va ung i sverige idag enorma krav från skola arbete samhälle ,många blir utslagna redan i skolan.tycker det är orättvist än när jag var ung, hur mycke arbeten som hellst att välja. sparken ena dan ett nytt jobb nästa morgon. men alla ni unga en uppmaning:älska livet och din nästa!"morfar"

    SvaraRadera
  2. Pappa: Det fanns inga datorer på din tid ;-)... Jag älskar livet pappa,och många gånger min nästa men inte alltid. Men min familj älskar jag och i den ingår ju ni :-).

    SvaraRadera
  3. Min dotter är född 23 juni 99 så jag myser av att se din vackra bild. Gud vad tiden rasat iv äg. Vad gamla vi håller på att bli...eller?
    //Spindelkvinnan

    SvaraRadera