lördag 8 maj 2010

Då va det lördag igen...

... och där satt jag och deppa, jag tyckte allting verka meningslöst. Men just då ringde en rar liten flicka och mitt probem va löst. Ja detta är texten till en sång men jag minns inte med vilka. Thorleifs? Flamingokvintetten? Någon som vet?

Ja då va Evelinas födelsedag över. Vi hade "kalas" igår. Jag tror att hon är nöjd med det hon fick och bäst var nog presentkort och pengar hon kan ha att shoppa loss för på HM, ja och så förstås båtresan till Tallin som mormor och morfar bjuder henne på. Men jag tror hon är nöjd överlag.

Idag på fm var vi (familjen) hos mina f.d svärföräldrar, alltså Evelinas farmor och farfar så att de fick möjlighet att gratta henne lite. Det är svårare nu när hennes pappa bor långt bort och deras (farmor, farfar- Evelina) kontakt är värdefull för alla anser jag. Jag har sagt det förut och säger det igen, det känns som att komma hem och som att tiden stått stilla när jag träffar mina fd svärföräldrar. Blir lite vemodig ibland men det är fantastiskt att vi kan träffas fortfarande efter att det gått... typ 8 år (?) sedan jag skiljde mig från Evelinas pappa.

När vi var där fick jag med mig murklor. Iuuuhhh tänker många, men jag tycker det är gott och tror att jag får bort giftet när jag förvällt dom tre gånger. Jämför med att röka och suga i dig nikotin varje dag, tror inte det är värre att äta murklor två gånger om året. Men- jag kan ha fel! Men gott är det. Det va såååå gott, ända tills jag fick en konstig, stark parfymaktig smak i munnen. "Men vilken hård murkla", tänkte jag och tog ut den. Vad tror ni att det var?!! Det hårda va skalet av en jäkla skalbagge, det va det enda som va kvar, resten hade jag väl tuggat i mig. Fruktansvärt äckligt med tanke på att den smakade allt annat än murkla. Som tur va så hade jag gjort brunsås till barnen, duktigt va;-) så vi åt resten av den istället.

Så här regnigt har det väl varit på de flesta håll i landet. Inte roligt alls men man kan ju inte göra mycket åt eländet. Men jag hade stor lust att åka till Norrköping och boka första bästa sista minuten-resa idag.

Evelina sover hos en kompis i natt, i de flesta fall vill barnen sova över här eftersom vi bor mitt i samhället men den här gången sa jag- Nej! Och det funkade utan protester. Så om Felix somnar snart vilket jag tror, så blir de lite film och mys framför tv:n i luuuugn och rooo....

2 kommentarer:

  1. Känner igen känslan av "att komma hem" till gamla svärföräldrar, även om jag inte fick barn med mitt ex. Skön och vemodig.
    Äckligt värre med skalbaggen...
    // Spindelkvinnan

    SvaraRadera
  2. tack för senast! det är SVEN-INGVARS och inget annatjag trodde du hade lyssnat på pappa,skalbaggen släppte till livet så fick du släppa till halsen, ELLER, morfar

    SvaraRadera