söndag 9 maj 2010

Virum älgpark

Nu har vi varit i Virum älgpark. O kan ni tänka er, i natt föddes två små älgkalvar. Vilken lyckoträff att åka dit just idag och få se dessa små underbara varelser som knappt kunde stå på benen. 
Tyvärr blev inte mina foto bra, saknade verkligen systemkameran jag önskat så länge. Felix pussade på älgarna men min kamera hann inte med att fotografera. Tjuren Harald va väldigt närgången och var med mulen och boffade i mitt knä efter äpplen och potatis. Harald va helmysig och hade bus i blicken. Men som sagt... dom är galet stora och en älg på motorhuven kan inte va nån trevlig upplevelse.








Jag skrattade gott åt detta ögonblick. Harald och Anders "pussas" lite. Mulen är inte liten som ni ser!

Jag rekommenderar er att åka dit om ni inte gjort det redan. En mysig utflykt som inte kostar mycket och som gör en varm i hjärtat. Tyvärr valde Evelina att åka på dansuppvisning istället för att följa med oss. Men vi har inte åkt dit för sista gången! Vi ska åka i sommar och titta på hur mycket kalvarna har växt, då ska vi ha med oss pickninc också.

1 kommentar:

  1. Det är ju precis så. Man ser inte hur stora de verkligen är när de springer över vägen. Det är så här man ser det! Och de är enorma!!

    SvaraRadera