tisdag 11 maj 2010

Jag är trött. Så jäkla trött. Har ingen

Jag är trött. Så jäkla trött. Har ingen lust och ingen ork. Tog cellprov igår, de förväntas vara bra. Passade på att fråga om jag kanske behöver äta lite hormoner för att inte bli en drake men det enda man får för pms är anti-depressivt och så illa tycker jag inte det är. Jag hanterar de ganska väl utåt.
Jag håller på att stänga in mig i min bubbla igen, orkar inte umgås, kan inte tänka. All energi går åt till jobbet o egentligen vill jag ha den till familjen. Det är hypotyreosa som spökar. Ska lämna TSH-prov på fredag och se om mina värden har förändrats. Jag är arg och ledsen på mig själv idag. Känner att jag har försummat felix som vill leka med mamma, de slutade med att jag somnade på soffan.
Livet är inte alltid på topp, inte ofta jag pratar om det men nu vill jag meddela omvärlden att jag har mina skäl att vara osocial. Men de vänder. Tack o lov.

3 kommentarer:

  1. Puss på dig! Jag vet på ett ungefär hur du mår även om vi inte har lika:)Hoppas det vänder snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Har du kolla på hälsokostaffärer? har hört att de kan ha hjälp mot PMS kanske! Kan ju vara värt att testa i alla fall!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Monica: Jag ska helst inte prova sånt eftersom jag har hypotyreosa, det kan påverkas. Det är oxå det som är kruxet, att det inte går att veta om det är pms eller min hypo som gör att hornen åker ut emellanåt. Men tack o bock för tipset:-). Kram.

    SvaraRadera