måndag 10 maj 2010

Dyyyyrt....

...är det att shoppa med Evelina. Varför är det så lätt att skämma bort sina barn? Jag har tjatat att hon ska leta efter en jacka hon vill ha. Vi har letat, letat, letat och letat. Ingen har passat och vissa dispyter har emellanåt uppstått. Saken är nog den att vi inte har haft samma uppfattning av vad en jacka är. Vi satt och åt på McDonalds, så klart, när en tjej gick förbi i en svart och lila vindjacka. En SÅN vill jag ha sa Evelina. Pling! sa det i mitt huvud och jag insåg att det inte alls är såna jackor jag har tänkt mig och därför inte tittat på. Vi stegade in på Inter Sport och hittade ett alternativ till jackan för 600 kr!!! Inte klokt va dyrt för en jacka med så lite tyg, men Nikemärket kostar väl hälften. Men den va fin och expediten sa att det inte va många som hade en sån. Nja....sa jag, det är lite väl dyrt. Ja men vi ska snart ha jackrea så ni får den för 390 kr. Vi tar den!!! sa jag med ett leende som räckte runt huvudet.
Vilken grej va! Känns väldigt bra när man gör en bra deal utan att behöva ens be om det! Så nu är både jag och Evelina nöjda. Ibland händer det. (På bilden har evelina sin nya jacka)

1 kommentar:

  1. den var jättesnygg men köpte ni en trisslott också när ni hade sån tur med priset?Morfar"

    SvaraRadera