lördag 1 maj 2010

Tankar

Snart ska vi gå till Anders syster och fira Martin som fyller 16 år. Det blir trevligt även att jag lätt skulle kunna krypa ner under täcket och stanna där. Vi var ute en stund förut men vi höll på att blåsa bort, typiskt tycker jag- antingen regnar det, eller så blåser det och gör det inte det så är det mulet! När i hele tia ska jag få se sola!?


Idag är det två år sedan morfar gick bort. Tiden går- det känns inte som att det var så länge sedan jag satt där och väntade på att han skulle somna in. Hans sista ord till mig blev "Fiska mycket strömming, en hel hink- och hälsa dom andra". Jag ska fiska mycket strömming i år också och jag kommer lång tid framöver förknippa strömmings-fiske med morfar.

1 kommentar:

  1. Det är härligt när man har igenkänningsögonblick med sina gamla tycker jag! Jag har aldrig fiskat strömming, men däremot så lagade mormor och morfar världens godaste stekt strömming emd mos!! Så när du skriver om detta så det jag strömmingsfiléerna framför mig! :-)

    SvaraRadera