fredag 25 mars 2011

Såg ni Kalla Fakta igår?

Polisens misstag kostade Carla livet

I torsdagens Kalla fakta granskar vi polisens misstag i fallet Carla Saado. Hon slog larm när hennes ex-make hotade att döda henne och deras barn. Men polisen ingrep inte och nästa dag mördades 31-åriga Carla med 27 knivhugg. Varför gjorde polisen ingenting för att skydda Carla och barnen?
Det är ta mig fan inte klokt att detta kan få hända och att det nonchaleras genom att skylla på varandra i olika instanser. Stackars barn och andra anhöriga som vet att detta kunde förhindrats.
Caarla kunde med stor sannolikhet ha varit i livet om polisen hade gjort sitt jobb. hade detta kunnat hända även mig? Jag förstår att polisen var under press som intervjuades men svaren han serverade va inte de jag önskar. Svammel hit och svammel dit, för att inte tala om advokaten som utreder anmälan mot polisernas tjänstefel! Hans svar "Det är inte så akut som om de (barnen) inte slås sönder och samman" (något i den stilen uttryckte han). Det är ytterst skrämmande att det inte görs en insats när det görs en anmälan om att ens barn blir misshandlade, att exet hotar om att mörda sin f.d OCH när det finns skjutvapen inblandat. Det finns en laglig skyldighet att alltid anmäla till socialtjänsten OMEDELBART om man MISSTÄNKER att barn far illa. Vart i h-vete finns det rim och reson i att låta en sån anmälan passera!!?

Det råder inga tvivel, polisernas ICKE agerande borde på rejäla repressalier! Punkt.

4 kommentarer:

  1. Nä, tyvärr jag såg inte det. Men det låter ju inte bra på det du skriver. Har mina aningar om vad du skriver om och det är förjävligt!

    SvaraRadera
  2. uppdaterade inlägget med vad det handlar om. Missade visst det.Ja för jävligt är vad det är!

    SvaraRadera
  3. Ja, då hade jag rätt i vad jag trodde. Och igen, det är förjävligt!

    SvaraRadera
  4. det är som jag alltid har sagt,poliser är som blindtarmen vet att de finns men inte till nån nytta.jag har aldrig fått någon hjälp eller,någon nytta av dom.vet när tjyvarna stal båtmotorn gjorde inte ens en utredning"morfar

    SvaraRadera