torsdag 24 mars 2011

Tårarna trillar

Jag följer Lindas blogg, inte alla inlägg men nästan o det gör så ont och gör mig så ledsen. Vet inte om jag orkar följa Linda och hennes orättvisa sjukdom längre. Hon är så tapper och modig och hon kämpar mot vad hon kallar cancermonstret. Gode gud... hoppas verkligen jag har hennes kämparglöd och kraft om något liknande händer mig. När jag läser hennes blogg blir jag enormt tacksam för varje dag jag får vara kvar här med min familj. Det kanske är därför jag läser lindas blogg, för att påminna mig lite extra om hur bra jag har det. Tack Linda.

6 kommentarer:

  1. jag läser och följer henne också,jag tror aldrig man kan fatta vilket helvete hon och sina nära och kära går igenom varje dag. det är något som elak i truten skulle ta till sig,och tänka över innan man fäller elaka ord, sitter själv idag med ett brev från urologen,jag skall snarast bege mig och ta blodprov och skicka till v-vik,kanske bara en rutinkoll men man undrar ju lite grann.jag misste ju systra alldeles för tidigt har väl inte tagit tll mej det redigt än.

    SvaraRadera
  2. PS,glömde att underteckna,har varit med äkta hälften och kollat "MASKEN"fanns ingenting att oroa sig över,!!! kommer ni till stan idag så hör av er "morfar"

    SvaraRadera
  3. Jag har också läst lite efter tips från dig, förut! Det berör så otroligt. Man kan inte förställa sig hur det är.
    Förstår även "morfars" oro inför kontroll. Allra helst om man har en närstående som gått bort! Men jag tror också att man känner mer oro när man inte är lika ung längre. Jag har ju blivit en otrolig hypokondriker de sista åren och jag tror att mycket beror på ålder, helt plötsligt så kan så mycket mer börja hända. Men jag tror inte du behöver oroa dig morfar, det är nog bara rutin som du säger och det kommer nog att vara bra svar på dessa prover!

    SvaraRadera
  4. kan trösta er alla ,det är en rutinkontroll ska ske var 5-6 månad känner mej lättad och hade det varit lördag hade jag nog skålat en whiskey,"PS enda gångerna det känns skönt att prata med sjukvården när allt är bra"DSmorfar"

    SvaraRadera
  5. Vad skönt "morfar"! Även om man tror att det inte är något att bry sig om så sitter det ändå en sådan där liten liten gubbe på axeln som säger -OM, tänkt OM! Kan du inte låtsas att det är lördag....;-D

    SvaraRadera
  6. Va härliga ni är som konverserar :-). Ja den där OM-gubben.... den dras jag med alldeles för ofta. Men jag lyckas "pimpsa" ner honomi bland ;-). Kram.

    SvaraRadera