onsdag 23 mars 2011

Sol i sinne

Ja gu så gutt. Solen skiner och det är plusgrader! Wunderbar. Ska sluta tidigare idag för Evelina ska till tandläkaren lite akut och efter det ska hon klippas, o så blir det en del andra "tjejärenden". Mysigt.

Igår va jag hos Sensia (företagshälsovården). Det blir röntgen lite här och lite där och sen att börja gå hos sjukgymnast. Jag var rejält sne och det kom ju knappast som en överrasning, en kota i nacken va det något knas med också. Det kändes mycket bra, har inte tidigare träffat en sån lugn och ödmjuk doktor. Talade också om för honom att mötet med honom kändes väldigt bra. Han frågade om jag ville bli sjukskriven- NEJ blev svaret. Han frågade om jag behövde värktabletter- NEJ blev svaret. Han frågade också om jag behövde träffa en psykolog- NEJ blev svaret. Jisses, nog har jag ont alltid men den dagen där jag inte klarar att jobba är inte född än på många år hoppas jag. Men det kändes bra att han tog mig på allvar eftersom jag har dragit mig för att söka hjälp. Tack Dr. Mats Kolin-Borg.

Hörrni, pass på o njut av sola resten av dagen! De ska jag- snart.

1 kommentar: