fredag 6 augusti 2010

En otursdag idag.

Idag är ingen bra dag...

Sally trampade på en geting idag på morgonen. Jag hörde ylet och det hjärtskärande skriket ända in till frukostbordet. Jag tänkte: Jaha, nu blir det att åka till veterinären med en hund som har brutit ryggen eller något liknande. Jag trodde det va VÄLDIGT illa. men det gjorde nog så ont med ettgetingstick och gadden satt dessutom kvar i den lilla, lilla trampdynan. till slut lugnade hon er sig och jag ringde till och med veterirären, hon väger ju inte ens ett halvkilo lilla livet. Men det va ingen fara sa han o annars fick jag höra av mig.

Sally lugnade sig o jag gick loss med dammsugaren. Då plingade grannen på och sa att det låg en snok i mitt blomland!!! Aaaaaaahhh! Jag skuttade dit och böjde mig över landet. Då fräste det otäcka lilla j**elskapet åt mig! Jag såg inte ens någon orm. Men efter idogt letande och hjälp av grannar så kunde den få åka till ormhimlen (hemska tanke om det skulle finnas en sådan). Jag kan inte glömma Evelinas min och skräckslagna rop när ormen stack fram sitt huvud mot henneoch skulle slingra ut på gräsmattan. De såg ganska roligt ut även om jag oxå va så där löjligt uppjagad.

Senare skjutsade vi Evelina till bussen för hon ska vara hos sin pappa, det gäller att passa på nu när det är sommarlov :-). Vi köpte nytt foder till Sally eftersom hon inte äter det vi köpt. Hon åt detta med glädje, bra dä, dyrt ä dä oxå. Sen for vi hem och jag tog ännu en promenad med lilla sally när Anders lagade mat. Vad tror ni händer??? Jo, Sally trampar på ytterligare en getingj**el i samma lilla tass. Yyyyyyllll!!!! Tror ni jag fick lite dåligt samvete, herregud hon måste ju tro att hon hamnat i helvetet på jorden för hon ser ju inte de otäcka lilla insekten utan undrar ju varför vi gör illa henne i tassarna. nåväl, hon klarade av det den gången också men vi fjäskade och gosade mycket med henne.
Jag har sett flera getingar som bara legat och päst idag, en satt fast i Zekes päls, jäkla insekter!

Felix har en bula över ögat och ett jack i huvudet, jag vet inte hur många gånger han har stått o på huvet idag. Men det är bara sån han är, orädd och lite klumpig. Igår la han armen om Anders och sa : Jag är lik min far. Så charmig, och så rätt han har.

2 kommentarer:

  1. hehe mamma va tydlig brorsan e.stackars sally.<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Evelina: Jag vet än till som är tydlig- min dotter. Älskar dig gumman, puss puss.

    SvaraRadera