torsdag 19 augusti 2010

Inte min dag idag.

Kom till kontoret idag, satt och gick igenom lite med en kollega och sträcker mig i en gäsp. PANG!!!! O så va de kört, där satt jag och min rygg. Musklerna drog åt runt ryggen och jag fick svårt att andas som jag ibland får pga ryggen. Ni vet så som man ska andas när man föder barn- precis så är det när jag får ont. Små korta andetag är det enda som gäller annars blir det som att man ska krysta. Helt sjukt!
Snälla kollega nr.2 ropas in som bankar och masserar på min rygg när min svett och tårar blandas. Hemskt, hemskt, HEMSKT! Kommer till slut upp på benen och försöker räta ut ryggen genom att hänga mig i en dörr- dagens största misstag. Sedan blir jag liggande på soffan inväntandes att en finfin tablett ska börja verka. Det är trist att ligga och ha ont och tycka synd om sig själv när kollegerna springer omkring och inget kan göra. Pinsamt är ordet.

Nu kan jag kan gå, jag kan sitta, jag kan ligga. I slowmotion med stor försiktighet och  betänksamhet. Jag ska åka hem, har avbokat mina samtal. Det fungerar inte att sitta mitt emot någon och ha så ont och få kramp i ryggen så att det ser ut och låter som att jag är skitnödig.

När jag kommer hem ska jag invänta att få åka till tandläkaren, det blir nog också skoj. Att sätta sig i en sådan stol med denna värk. Kanske kan de sticka in bedövningssprutan i ryggen och ge mig lite fin medicicn???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar