söndag 15 augusti 2010

End of holiday

Ja så va det slut för ännu en gång, semesterns sista dag är kommen. Jag har lite dåligt samvete över att vi inte gjort mer med barnen. Jag hade så många planer men vi kan fortfarande göra en del av sakerna. Felix vill åka och titta på Kalmar slott och se fängelsehålorna så det funderar jag på att hinna med innan det blir för kallt. Vi ska dessutom gå till ALV en dag för vi har fritt inträde hela familjen så om vädret vill kanske det blir det i helgen. Jag ville åka till Gränna, jag har själv inte varit där eller på Visingsö. Men det blir ju fler somrar.... men Evelina börjar bli stor, snart, om ett par år vill hon inte följa med längre.


Idag har vi varit hos mamma och pappa. Pappa, jag och Felix åkte till dammen och försökte fiska men det var heldött. men det är inte huvudsaken, det är att vi gjorde det även att Felix ville åka inom 30 minuter. Mamma bjöd på raggmunk och fläsk. Den kvinnan kan sin sak! Laga mat alltså, plus mycket annat så klart.

Jag tycker att det ska bli skönt att börja jobba igen och tycker liksom många andra att det blir skönt att få rutin och struktur på vardagen igen. Felix ska börja på "Fjärilen", det blir nytt för honom. Håller alla tummar för att han ska trivas. Han är inte förtjust i förändringar den killen. Snart fyller han fem år. Jisses vad tiden går fort. Det var inte länge sedan jag gick med magen i vädret och höll på att förgås av värmen, eller va de verkligen fem år sedan?? Ja det va nog så.

Evelina är ute med kompisar mest hela tiden. Hon ska vara "hundvakt" denna vecka när vi jobbar. Hon är så duktig och tar ansvar när hon vet att det är allvar så det ska nog gå bra. Hon och Sally kommer nog bli väääldigt goda vänner den här veckan. Tur att vi ska börja på valpkurs i början av september.....

Näe nu ska det läggas fram kläder för morgondagen, sen är det godnatt för stora och små

För fem månader sedan såg det ut på detta vis. Det var "ganska" mycket snö. Usch, jag vill inte ha vinter och kallt. Kan det inte bli höst och sedan vår igen?
.

1 kommentar: