måndag 9 augusti 2010

Såååå trött

Jag är så supertrött. Anders säger att det inte är konstigt och att vi hållit ett ganska högt tempo sista tiden. Jag har svårt att hålla med. Jag känner mig slö, kanske är det för att jag inte jobbar men här hemma går jag mest och smågrejar.
Jag sover så dåligt på nätterna, jag tror det beror på det. Jag har vad jag tror "restless legs". Det kryper i mina ben och jag kan inte ligga still. Vaknar ofta av att det känns som att mina ben väger bly. Jag har haft det så länge jag kan minnas men de dagar jag rör mig mer är de värre och nu har jag ju gått mer på sista tiden sedan vi skaffade Sally. Struman är också en bidragande faktor till detta fenomen.

Sedan ett år tillbaka har jag fått två rejäla bölder på ögonen, de har nu gått tillbaka men de finns där och jag är väldigt öm på ögonlocken. Nu har jag märkt att det sitter ytterligare en böld längre upp innanför ögonlocket. Jag ska be om en remiss till ögonmott. i Västervik. För detta kan väl ändå inte vara normalt?

Näe detta blev ett väldigt gnälligt inlägg. Det kan jag låta bli, det finns andra som är så bra på att gnälla och förstora upp saker.
Jag är tacksam att jag lever, är frisk utan allvarligare sjukdomar och att jag har en underbar familj då inkluderat alla mina nära. Kram och godnatt.





Mina tankar går till min favoritfaster... Har svårt att tänka mig att du inte skulle finnas. Mina minnen kommer alltid finnas kvar och det är många fina, roliga minnen även om det inte blivit så många de sista åren. Du har varit med och skapat mina barndomsminnen...

2 kommentarer:

  1. Man får gnälla ibland <3 jag tror man slappnar av mer på semestern och därför blir tröttare oxå, jag sover ca 8-9 timmar på semestern mot 5-6 i vanliga fall,kram mamma mu

    SvaraRadera
  2. Visst får du gnälla, ibland behöver man bara ösa ur sig saker :-) Kram Monica Skog

    SvaraRadera