söndag 11 december 2011

3 december

Idag har det hänt grejer men i ett skönt tempo. Vaknade av en busig kille kl.9, fattar ni!? Klockan NIO = sovmorgon. Otroligt skönt. Låg och funderade lite innan jag klev upp, skönaste stunden på dagen när jag får ligga och filura lite på morgonen. Bestämde mig för att göra lite nytta, så idag har det städats i gillestugan bland spindelnät, damm och gamla oanvända möbler som jag snabbt fick sålt genom loppis i vimmerby på fejjan. Skänkte mer eller mindre bort möblerna för jag ville bli av med det och de är hämtade och ett minne blott. Ett par underbara, sköna tjejer från Kisa kom och hämtade databordet och de gav mig härliga skratt, har sällan träffat på så goa människor som det klickar med direkt. Skulle mer än gärna umgås med dom, hur roliga och trevliga som helst. Åkte in en sväng till vimmerby stad och hälsade även på min fina mor och far som bjöd på kaffe. Det händer tyvärr inte så ofta som jag skulle önska... Ikväll har vi pysslat och gjort julkort, försöker oss på lite scrapbooking, ganska kul men det går åt lite tålamod. Bildresultat kommer.

NU ska vi slänga oss i soffan och päsa ner oss till en film jag hyrde redan igår. Tyvärr gjorde sömnen snabbt sitt inträde så ögona gick i kors, filmen åkte inte ens på!!! Fy fan vilket ålderstecken alltså.

Hooo hoo ho, snart är det jul! Längtar ni? Nja, kanske tills att den ska vara över. Men att se barnen öppna sina julklappar är alltid lika härligt. Resten är jag itne längre lika intresserad av. Hej hej!

2 kommentarer:

  1. Jag längtar liiiite efter jul. Men jag känner mig lite lätt stressad då jag jobbar 90% mot mina vanliga 75, och det gör att jag inte riktigt hinner med det jag ska.... Men det blir antagligen jul ändå! :-D
    Jag har försökt göra en "Tissanova", knäppt kort på droppar. Men shit bandit vad svårt! Tror jag knäppte runt 300 kort och av dessa blev egentligen inte något bra!!! Kan bero på makrolinserna, försöker intala mig i alla fall att det skulle gå lite bättre med ett riktigt objektiv, men jag vet inte jag..... (hihihihi) Tack för lite inspiration från dig i alla fall, för kul hade jag med att ändra lite bakgrundsfärger och försöka få en bra dropphastighet på kranen och så!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Lite roligt måste jag säga, går in på din fotosida nu och ser att du också har lagt upp ett foto på vattendroppar i kväll! :-DDD

    SvaraRadera