söndag 25 december 2011

Surt sa räven.

Idag har jag beställt biljett så att Evelina ska kunna åka till sin pappa, det är ju viktigt för henne att de får träffas speciellt vid juletider. Men de känns faktiskt jäkligt surt att betala detta belopp med tanke på att underhållsstödet är på 1273 kr i månaden.

(O är det så att någon som läser detta av ren nyfikenhet stör sig på att jag skriver det så varsegod, stör dig. Detta är min sanning och jag tycker det är surt.)

Nu ska vi åka och äta mat hos mor och far. Det ska bli sååå gott med pappas rökta lax, kall så och potatis! Ikväll tror jag det blir mys och en film. Det är precis vad jag vill ha!

5 kommentarer:

  1. ja det är stora pengar för att barnen ska få och kunna träffa sina föräldrar,förr fanns barnbiljett,och finns om man gör en resa till finland eller tallin,men åker du buss i sverige mellan två punkter och bara är tolv år så är det fullpris,jäkla ocker tycker jag,för detta är bara i en riktning detta pris,hon ska ju hem också,morfar

    SvaraRadera
  2. Det jag förvånas mest över är varför inte pappan betalar biljett så att han kan träffa sin dotter!!!!!?
    God fortsättning i alla fall. Snart är det ett nytt år, ett år full av nya möjligheter. Hoppas att är ok efter stormdagarna! Här stormar det fortfarande lite även om det inte var som häromnatten.
    Sköt om dig.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Locknetoka... jag törs inte kommentera din kommentar för då blir jag kanske anklagad för förtal osv igen. Men- jag tycker om dig!!!

    Ja visst är det skönt på nåt vis att börja ett nytt år. Jag har ett hemligt löfte som bara bara jag vet om. Bara för att det inte ska tjatas o gnällas om jag inte lyckas.

    Kan du skicka din länk till din bloggspace. Har tappat bort den!!!

    SvaraRadera
  4. Locknetoka, tilläggas kan att pappan betalar biljetten hem åt evelina, alltid nåt....

    SvaraRadera
  5. Ok, då får du vara glad och tacksam för det då tydligen! Äh nu blev jag "så där" igen. Det är väl bra att ena resan blir betald.....
    Adressen är: gocka.bloggspace.se

    Ps. Jag tycker om dig med :-D

    Kram, Monica

    SvaraRadera