lördag 24 december 2011

Hoohohooo hoat färdigt.

Känns ju ganska förskräckligt att sitta här och blogga på självaste julaftonskvällen... men hade ett behov av det. Dessutom är jag alldeles allena och det var så sköööönt. Får man säga så en kväll som denna? Anders och Felix är kvar hos farmor och jag har skjutsat Evelina till sin farmor och släkten på den sidan så att de och hon får sin beskärda del av gemenskapen. O nu sitter jag här och funderar.
Hysteriskt är ordet jag tänker. Mat, förväntan och julklappar i mängder, o kärlek. O mat, och julklappspapper och mat. Och kärlek. Och mat. Och STRESS. Så nu var det riktigt skönt at sitta här.

Fick en oväntad julklapp av min sambo i år. Underwear! En överraskning lika stor som den att jag blev generad över att få denna julklapp med folk omkring mig, kikade ner i paketet och konstaterade att det var en fin julklapp och lät den ligga där med lagom varma kinder. Fick fina julklappar av min goa dotter och ja det var en bra jul. Nu är det ett år kvar tills nästa gång. Nu var ensamheten slut, det sitter en uppspelt liten herre på bordet här som säger - Hur bra liv kan man ha egentligen?  Något nöjd kille :-). Ja det är bara att släcka ner här och hugga in i alla leksaker som ska kollas :-).

Tack för allt ni som gjort den här julen. Jag älskar er.

1 kommentar:

  1. tack själva för en underhållande julafton,glädjen blir dubbelt stor när man ser barnen och barnbarnen glädjas så,och tack irene för allt det goda vi stoppat i oss,nu tar vi det lite lugnt ett par månader så ses vi vid stugan och firar att sommaren är här.MORFAR

    SvaraRadera