fredag 30 december 2011

Vad är en positiv människa?

Läser titt som tätt, mest på facebook att man ska omge sig med positiva människor och jag började fundera på vad det egentligen är. Vad är en positiv människa? Är det nåt generellt eller är det individuellt? För mig är det individuellt, positiva männiksor för mig är inte en människa som sprudlar av glädje och som är så där tokigt glad, utstrålande och tycker livet är skitkul och gärna vill tala om för allt och alla hur bra livet är och att allt ordnar sig. För mig är INTE det positivt. Det är nåt annat som gör att jag börjar fundera på vad det är som ligger bakom allt det där svamlet och den där skithärliga fasaden.
Men jag har också svårt att precisera vad positiva människor innebär för mig. Men rätt och slätt människor som ger mig en känsla av samförstånd där man inte behöver förklara vad man menar. Människor som har ungefär samma värderingar som mig. Om till exempel jag umgicks med människor som tycker att missbrukare ska skylla sig själva och att de kan gå och dö så skulle de va jäkligt negativt för mig även att jag måste respektera deras åsikt. Men det skulle inte fungera i längden. Männsiskor som är positiva för mig är ungefär i samma nivå som jag, tror jag. Visst är det svårt!!!

Men helt enkelt- människor som jag mår bra av. Vad det är jag mår bra av vete i tusan men det bara känns!


"Istället för att tänka på vad du saknar, försök att tänka på vad du har, som alla andra saknar"

2 kommentarer:

  1. det jag saknar just nu är vertikalfisket och sommarvindarna,det jag har är två härliga barnbarn med bihang,en snäll och omtyckt hustru,några riktigt bra kompisar ,som jag både kan jaga fiska skratta gråta med,jag bor i ett fritt land ,ja ett helt fritt europa,pengar så det räcker till det nödvändigaste,får vi alla bara va friska nu ,vad mer kan vi då begära,MORFAR

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt att vi har det vi ska vara mest tacksamma för precis runt hörnet. Om vi bara tittar så ser vi:-). Som sagt får vi bara va friska och må bra så är det mesta klart! Längtar efter sommaren!

    SvaraRadera