söndag 4 december 2011

Bland tandvärk, tvätt och pepparkakshus.

Vart ska jag börja? Felix har återigen tandvärk och att det tar upp en del plats här i min blog beror på att det är hjärtslitande! Vi var hos tandläkaren för at röntga i fredags men Felix är livrädd och öppnar inte munnen. Tycker enormt synd om honom eftersom det syns på honom att han tycker han är besvärlig. Jag förstår honom, han sa en gång att det gjorde ont när de borrade och röntgade men han fick till svar att det inte kunde göra ont. Tror fan att det kan göra ont! Hade jag kunnat önskar jag så här i efterhand att jag hade tagit honom under armen o gått därifrån. Men det går ju liksom inte med ett halvfärdigt arbete i tänderna. O nu har han tandvärk igen och har ont i "smyg" eftersom jag antar att han är rädd för följderna. Försöker prata med honom om det så gott jag kan och lugna honom med att vi inte tillåter att nån låter honom få ont utan att lyssna på honom igen. Akutremiss ska skickas till Västervik om jag förstog saken rätt. Kan ju bli en trevlig jul det här... mitt bland knäck, choklad och polkagrisar.

Just nu görs det pepparkakshus här. Anders började klippa och knåpa ihop ett hus här och det ska bli kul att se resultatet. Jag har gjort ett pepparkakshus från scratch en gång. Sedan dess köper jag färdiga hus bara att "limma" ihop. Varför kan ni lista ut själva. Det roliga är att dekorera huset tycker jag, då skaj ag gå ut i köket. Denna helg har mest bestått av tvätta, stryka och vika faktiskt. Har varit en lugn skön helg precis som vi vill ha det. Har gått o shoffat i mina mysbyxor och knappt stuckit näsan utanför dörren, och jag tillåter mig till det :-).

Jag tillhör gruppen som strängt följer Idol och i fredags åkte en av favoriterna ut men eftersom de andra två också är favoriter så gör det inget. Moa har iallafall en unik röst och jag har gillat henne sen första gången hon öppnade munnen. Det är värt att lyssna på HÄR. Underbart.

Nu börjar det lukta pepparkaka i hela huset. Adios.



3 kommentarer:

  1. hejhej hoppas att det går fort tills ni får tid för plutten,så han blir i ordning i munnen har inte fölt idol alls,men hon sjunger bra,jag tror anders bygger pepparkakshus som han vill ha sitt garage,jag väntade kaffegäster ett tag men vi får ta det en annan gång.snart måndag och risk för snö så ta det försiktigt morfar

    SvaraRadera
  2. Men ÅHHHHH vad jag blir arg när jag läser detta med Felix tandvärk. "Det kan inte göra ont" bullshit det GÖR ont och de känner att det gör ont! Har haft exakt samma med Lena! Och det var när de drog en tand med bara bedövning, hon var nog 4 år då. Och sedan började helvetet som vi har haft! Och jag har dragit tänder själv och jag VET att det kan göra ont fast det är bedövat! (Men jag är vuxen och kan härda ut på ett helt annat sätt än ett barn) Sedan får tandläkarjävlarna säga vad de vill!!! Stå på dig här och tro på vad Felix känner. Jag skrev ett brev i efterhand till Lenas tandläkare och talade om vad jag tyckte. För när vi var där så blev allt så chockat. Lena som skrek att det gjorde ont, tandläkaren som sa att: -Det gör inte ont, och som gnekade tanden hit och dit innan hon fick ut den!!! Jag som försökte trösta Lena och bara ville att det skulle gå fort så vi fick komma därifrån! Men som sagt, de fick ett brev efteråt där jag talade om vad jag tyckte om behandlingen av henne och att de bagatelliserade hennes smärta och talade om för henne att hon kände FEL! Märkligt och inte speciellt pedagogiskt.
    Efter detta fick hon ju sövas för att få sina tänder fixade! Hoppas de gör det med Felix också! Men hu vilken lång kommentar du!!!

    Men jag måste bara säga att jag inte har några problem nu med att kommentera hos dig med googlekontot. Men jag hade ju det förut! Tror att det är hos blogger felet ligger. För jag gjorde då ingenting för att det helt plötsligt skulle fungera igen!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej Tina! Kul att du börjat blogga igen..dax att åter lägga din blogg till "favoriter". Kram //mel

    SvaraRadera