tisdag 20 december 2011

Min fina tösabit

Min dotter är grym. Jag är så stolt, sådär som man ska vara som förälder. Så där så det gör lite ont.Den här terminen fick Evelina uppnår målen i alla ämnen, det har varit nära tidigare men inte nått riktigt ända fram. Det känns så bra min lilla skrutta.
Jag vet att det är en tuff tid när man inte vill prioritera skolan för det finns annat som är sjuhelsikes mycket roligare. Tro mig jag vet. Jag minns.
Men hon vet någonstans där innerst inne att skolan nog är ganska viktig ändå, fast hon sa härom morgonen när jag borde veta bättre än att argumentera med henne den tiden, att skolan inte är ett dugg viktig. Jag vet väl själv att det kändes som två hundra år innan jag va tvungen att bry mig om vad jag ville bli osv... Men dagen kommer, och tiderna har förändrats. Det är tuffare tider nu och det ställs hårdare krav på våra ungdomar.
I vilket fall som helst är du grym Evelina. För mig har du uppnått målen för länge sedan, det gjorde du när du föddes som ett otroligt efterlängtat barn. Du är skitgo.

1 kommentar:

  1. vi kan bara intyga som stolt mormor och morfar så är detta toppen av allt,som går att uppnå,nu fick vi låna henne igår och gå på stan och handla ,grannen christer kände inte igen lina tyckte hon blivit så stor,vi fick ochså behålla henne här över natt och nu är hela skaran utbygd med lillebror sally och bästisen felicia morfar

    SvaraRadera