torsdag 1 december 2011

Lucköppning!!

Idag va de ju alltså dags, detta som Felix tjatat om sedan typ i oktober eller nåt. Tänk va att de präglas av traditioner så snabbt. Ett makalöst tjat om kalendrar, pepparkaksbak, snö, julgodis osv.... Härligt när man tänker på att man skapar minnen med traditioner till barnen som de kanske för över på mina barnbarn en dag om två hundra år ;-). Ja Felix va nöjd med sin paketkalender, chokladkalender och ICA-kalender. De räcker ju liksom inte med en! Evelina hon får ett kuvert med en slant i så att hon själv kan köpa sig något, men jag tror hon va lite besviken att vi inte gjort några paket till henne. Det är inte alltid lätt att bli äldre... Kanske ska jag ändå göra en liten surprise till henne. Ikväll ska jag på julbord i Virserum med jobbet. Det blir trevligt och gott!

Imorgon blir det ínte lika trevligt för då ska vi till tandläkaren och röntga hans tand för att veta vilka som ska dras ut i Västervik framöver... huvale. Själv väntar jag på brev från de där förbaskade cellprovet, de tog två prover eftersom det va nåt oidentifierbart "down there". O även om det oidentifierbara ser både ofarligt och normalt ut som de sa så skulle de va jäkligt skönt o få det där brevet nu så där fyra veckor senare!!! Men nu ska jag tänka på Felix entusiasm när han öppnar sina luckor och paket. Då ler jag av ren reflex :-).

3 kommentarer:

  1. ja det är härligt med barnens komihåg att göra det,idag har vi klarat av felix julklappar ,nu är det svåra lina vad ska vi hitta på till dej stora damen,nu när du inte ville ha barbie,tips till osssäg till felix han sparar lucka 24 till mej

    SvaraRadera
  2. glömde!!!!! fråga felix om jag ska följa honom till tandläkarn,då ger jag tandläkarn en box om han är dum morfar

    SvaraRadera
  3. Usch då, både inför tanddragnig och att vänta på provsvar! Tiden går väldigt långsamt då! Men kul med kalendrar, förstår Evelina, det är ju inte lätt om det är första gången man inte får? Nästa år saknar hon det antagligen inte, DÅ är pengar i handen bra mycket bättre!!!

    SvaraRadera