onsdag 29 februari 2012

29 februari innebär skottdagen vilket innebär...?

Först lite tulpanbilder och sen en liten historia som har med skottdagen att göra.


Ja idag är det skottdagen och innebörden av den dagen vet ni säkert om... Det finns ju en "riktig" anledning till att en finns och kanske är det inte så att den finns av den anledningen som jag tänker på. Nämligen att det idag är fritt fram för oss kvinnor att fria. Friar vi och får ett nej så ska vi kompenseras med en fin ganska dyrbar gåva. Så kör på nu tjejer- FRIIIA för allt bi är värda!!!

Så ni kan ju tro att jag har passat på.... Gick här och dammsög och helt plötsligt slog det mig när jag såg tulpanerna som stog på bordet, att nu... nu ska jag fria. Om han tar det på allvar eller inte är en annan femma, om jag menar allvar? Förmodligen. Men inte på blodigt allvar. Lägger mig inte ner och gråter eftersom jag vet var Anders står i denna fråga, vart han står i det håller jag för mig själv.
Jag gick upp och bytta tröja och grabbade åt mig en tulpan och gick ner på knä mellan Anders och tv:n och höll mitt tal.

-Anders, idag är det skottdagen och då får kvinnor fria. Svarar du nej ska du kompensera mig med en dyrbar gåva.
 -Så, vill du gifta dig med mig?
Tyyyyystnad...... - Menar du allvar?
- Nja, att jag vill gifta mig vet du ju.
Tyyyyyyyyyyyyyyyyyystnad. Inget svar.

Han satt där tyst så länge och visste inte vad han skulle svara så till slut fick jag ont i knäna och sa att han har till fram på kvällen på sig att leverera ett svar.
Jag älskar att ställa min undebrara sambo inför såna här överraskningar.

3 kommentarer:

  1. Modigt och härligt måste jag säga..;)

    SvaraRadera
  2. det var väl bra att det är så långt.kan det kanske bli lite go mat framöver ,fårse vad han säger,jag ska hämta pärlan på fredag klockan ett undrar om jag rer ut att köra hem den morfar

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja vi får väl se. De blir nog inget med det :-).
    Ja va roligt för dig, klockan ett är vi nog hemma. Ska va hos veterinären kl.11.15. Då får ni väl komma förbi!

    SvaraRadera