lördag 11 februari 2012

Vad fan är det som händer i vår lilla by!?

Man hajar ju liksom till när man ligger och mobilsurfar i sängen på morgon och hittar detta på aftonbladet... Jag vill inte. Bort bort.
Vimmerby ska vara en fin liten stad. Barnens stad. Astrid Lindgrens stad. Visst finns det "galningar" överallt- människor som inte mår bra och som inte har förmågan att förstå vad som är rätt och fel och som har skapats utan empati och samvete. Förmodligen hade de inte velat ha det så om det hade fått välja. Vi människor gör oss sjuka, tror jag. Vi skadar oss själva och varandra. Vi kommer bli galna allihop till slut.

Men jag vill inte ha det så i Vimmerby. Låt mig få leva i mina idyll.

3 kommentarer:

  1. Ja det är ju vi som är sjuka, människan, och alla dessutom. Men en del av oss är "normalsjuka" men inte alla....

    SvaraRadera
  2. Ruggigt är vad det är... usch.

    SvaraRadera