söndag 19 februari 2012

Stukad åt alla håll o kanter

Tanten börjar bli gammal, rasa ihop. Idag benämner jag mig själv som tant. Sedan fyra år tillbaka har jag problem med högerfoten då jag ramlade i en skidbacke o det slutade med kryckor. Tyvärr har det inte blivit bra, att ha högklackat är lika omöjligt att tro på som att tro på att Ranelid skulle gå direkt till globen igår. Typ obefintligt. Vad gjorde karln ens? Pratade och klappade händerna??? Men jag tyckte alla bidrag var lika usla så mig gör det inget att han gick vidare. Heja Björn!

Men iallafall. Ryggen krånglar och har gjort ett tag, i ca 15 år. Men med vissa uppehåll av förbättring. Skyller på Frödinge mejeri och sockersäckar på 20 och 40 kg, när jag började år 1992 hade vi inga lyftar minsann. De va bara att ta i och häva på. Tro inte att jag bad om hjälp de första åren heller när jag skulle visa att jag kan, att tjejer kan! Tyvärr fick ryggen betala priset.

Sen jag började va tvungen att skriva journal några år tillbax och även sitter mer hemma vid datorn så har jag fått ont i höger sida, som så många andra. I veckan var jag på massage och gjorde av med 400 kr, det var väldigt skönt men ingen förbättring har skett. Bara o gilla läget.

Som om inte det var nog så halkade jag när jag klev ur bilen igår så igår kväll hoppade jag omkring som halta Lotta. Det syns inget utan känns precis som det gjorde när jag gjorde mig illa i andra foten, ingen ser vad felet är och inget syns på vanlig röntgen. Måste propsa på skiktröntgen- kanske nu av båda fötterna? Lika bra att slå två fötter i en smäll ju! Men jag blir, nu svär jag- JÄVLIGT less på skiten. Benskörhet, jag trodde att det skulle dröja några år även att jag vet att jag ligger i farozonen. Men inte ÄNNU! Jag får nog be dom kolla upp det också. Innan jag ramlar ihop som ett plockepinn en vacker morgon när jag stiger upp!!!

För övrigt vill jag bara säga att jag hade en mycket trevlig kväll med grannarna här igårkväll. Det är himla nice att ha så fina vänner på andra sidan gatan mittemot. Nu är det skitgubbe med Felix som gäller, han är lite besatt av kortspel sen några veckor tillbaka. O han är GRYM på det! Hasta la vista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar