måndag 27 februari 2012

Halvfart

Har en sån där dag när jag går på halvfart, känner mig inte på hugget och är lite trött. Men det kan man väl ha utan att det behöver va fel, får va glad de andra dagarna. Blev lite purken så fort jag klev upp och kollade termometern. Då är sinnesrobönens första vers fantastiskt bra att ta till!

Idag har jag bokat tid hos veterinären. Vi ska spola öronen på kattelina som nu heter Cindy (eller om det blir Svea, det är inte helt klart ännu) och samtidigt passa på att vaccinera Sally mot valpsjuka eller vad det heter. Jag ska ta en semesterdag och fixa detta. Anders är jobbledig på fredag men det lät så förskräckligt besvärligt för honom och jag orkar inte med suckar och stön så jag tog semester och fixar detta själv. Jag tror jag ska ta med kidsen eller iallafall den lille och bada efteråt :-).

Kram till er!

4 kommentarer:

  1. Halvfart är också fart.... Kram

    SvaraRadera
  2. fick du fatt i peder?funkar det ok med katten och avlusningen,jo tycker det är många halvfartsdagar nu för tiden,annars är det kallt så man inte vill ut för den skull.nu väntar jag på premiärturen om jag klarar den.jag tror anders lider om dom gör nåt ingrepp på djur eller människa,bad är väl inte så dumt,men är det inte kallt i sjön än hehehe?? morfar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har pratat med Peder. Lössen är döda och katten är inte klok, springer omkrig och röjer i hela huset. Busig som bara den!
      Ja jag förstår att du vill ut o åka, men nu blev de ju kallt igem. Men snart är de dags, då kommer du puttrande ;-).

      Ja vi kvinnor ska då behöva utstå, vi ska föda barn och dras med vårt dåliga humör, vi ska förstå och vi ska kunna hantera barnen i alla tillstånd. Görs de ingrepp på djur och människor så ska vi stänga av och genomlida det ;-). Det är ju inte konstigt att vi är som vi är. Tur ni karlar hugger ved, målar, skottar snö och klipper gräs!! Hahaha!

      Radera
  3. vi kan byta nu ,för du har ju sagt att det inte ska födas fler barn,och resten hemma sköter inga om ,ved målning och snö tar vi rot och ris eller vad dom heter till hjälp och sedan själva packar vi bara spön och matsäck och far till yxern och drar en gös hehehe morfar

    SvaraRadera