onsdag 4 april 2012

Brudbuketten

Ja det där med blommor är banne mig inte så lätt. Jag vet på ett ungefär vad jag vill och har bokstavligen drömt om denna brudbukett i flera år. Vet inte varför men jag har återkommande drömmar om att jag ska gifta mig och att buketten är fel eller att jag har glömt den eller att jag inte vet vem jag ska gifta mig med för att sedan komma fram till att det inte är nån annan än Anders jag vill ha! Det har jag drömt fler gånger än jag kan räkna på mina fingrar. Vet inte vad det betyder. Men- blommorna är viktiga för mig! Så idag var jag på Hagelins och bestämde efter en halvtimma och mycket huvudbry hur jag ville ha det och letade fram färger i rätt nyans, absolut inte rosa! Kändes skönt att äntligen bestämma sig.

O så när jag kom hem och beskrev för Anders vad jag hade bestämt så var det inte alls vad han tyckte var fint... Suck. O det är ju lika viktigt att han tycker blommorna är fina, och jag uppskattaratt han säger vad han tycker. Så tyvärr måste jag åka till Hagelin och bojkotta hela min fina idé... Jag har en känsla av att de kommer skratta för jag va ganska noga med att försäkra mig om att de hade förstått vad jag ville ha, o nu har Anders och jag GEMENSAMT bestämt hur buketten ska se ut. Dumma jag som åkte dit själv men jag trodde vi hade kommit överens!

Så vad har jag nu bockat av på "att göra listan"?
  • Bokat kyrkan
  • Bokat min favortifotograf
  • Skickat efter inbjudningskort
  • Skickat efter klänning till både mig och min lilla tärna
  • Bokat bröllopssviten
  • Gjort en förfrågan på sång i kyrkan
Att göra:
  • Beställa (bestämma vilken) brudbukett
  • Boka ställe och mat för bröllopsmiddag till närmaste familjen
  • Bestämma musik till kyrkan
  • Boka frisör, kolla upp billiga alternativ som INTE kostar 2500 kr.
  • Dra med mig Anders och köpa en ring
  • Dra med mig Anders igen och köpa brudgumskläder (som han känner sig bekväm i).
Ja det är väl vad jag kan komma på nu... Känner faktiskt att jag har koll på läget. Vi "slipper" ju planera för en stor fest efteråt. Men jag ser fram emot vår "lilla" fest några veckor efter när vi blivit äkta makar! Är det något jag glömt på listan hörrni?

Här är en ungefärlig bild på buketten som fick tummen ner! O det ska jag säga er att den jag (VI!) nu bestämt oss för är strået vassare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar