tisdag 17 april 2012

Ge mig en dag bara.

Jag märkte nog att det var på gång, att jag var trött och ganska slut i hjärnan. Jag märker ju det pga min hypothyreosa som signalerar när det blir för mycket. Måste va lite försiktig då jag för några år sedan var på väg in i det berömda utbrändhetslandet och fick va sjukskriven i ett par månader. O nu har det nog kört ihop sig och jag har tusen tankar och funderingar.

Det är bröllopsbestyr, det är mc-kort, det är jobb (som iofs ofta gert mig energi men som vissa dagar suger musten ur mig), det är hugga ved, det är ryggont och det är vänskapsrelationer, det är ekonomi, trädgårdsbestyr, det är inte äta socker och kolhydrater, det är motionera och till råga på allt så fick jag mina linser i går och när jag efter mycket om och men fått i de jäkla små gummibitarna så fick jag inte ut dom. Det va omöjligt! O innan jag la mig så var jag tvungen att återigen kolla redovsningen av alla klasspengar, jag har haft ansvaret för det under alla åren. En förälder trodde inte att det stämde med hur mycket denne betalt in så det var bara in på banken igår eftermiddag o fixa utdrag från kontots början. Igårkväll visade det sig att jag hade redovisat rätt. O de va där nånstans luften gick ur mig.... Jag blev på nåt sätt ilsk och trött på att fixa saker. O jag gick o la mig, med linserna. Jag vet inte hur många gånger jag vaknat av panik och trott att ögonen ska svullna eller totalt klibba ihop  för de satt ihopvarje gång jag försökte öppna dom. Vaknade med en känsla av uppgivenhet och där gråten hängde över mig. Funderade på hur jag skulle orka jobba och beslutade mig för att lyssna på kroppen.

Som pricken över i.et så tyckte jag att jag såg ut som ett skämt i den vackra klänningen jag fick hem igår. En blek figur med håret på ända. Trodde jag ett långt hårsvall och solbrännan följde på köpet???

Nu ska jag blunda och vila mina stackars ögon, jag fick ut linserna i morse efter att ha sköljt ögonen i vatten, ögonen var antagligen för torra. Vete i sjutton om jag törs plugga in dom igen och glasögonen är hos optikern i väntan på nya glas. Det är skönt att tänka att jag har mycket att vara glad över och att veta att detta är övergående. Jag kommer igen, ge mig en dag bara!

3 kommentarer:

  1. det måste väl va på tiden att varva ned lite,du kan inte va på topp jämt,det gick jättebra med risbrännandet idag,till helgen blir det bara att njuta vid stugan,och räfsa lite löv,vedhugget det hjälps vi åt med över en lördag och söndag,sen fiskar vi strömming,och därefter gös,så ta det lite lugnt och var inte överallt MORFAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror jag blivit bättre p åatt säga nej. Men en del är ju ett måste. Men som sagt jag ska prioritera bort en del saker och sluta stressa upp mig inombords. O som sagt jag kan inte va topp jämt och jag avskyr när jag gnäller!
      Ja jag ser fram emot fiske o bara ta det lugnt. Kram.

      Radera
    2. så bra då vet jag att du inte behöver va orolig att du inte hinner med,det finns ju kvar!!! beta av´en sak i taget,allt behöver inte göras samma dag,idag kommer seved och hämtar mej vid halvnio,vi ska börja att göra i ordning,för att veden kommer till kållemåla,men vi har skogsmaskinen till hjälp,så vi behöver inte bära,han vill att jag ska va med som sällskap i fall det händer nån olycka,man vet ju aldrig ,så sedan får vi ta en dag att hjälpas åt så funkar det jättebra,vi tar det som en utflykt,kapa ved och grilla lite fram på eftermiddagen.blir det bara varmt så att det går att sitta ute och njuta så tror jag många knutar löser sig självt,vi hörs MORFAR

      Radera