söndag 1 april 2012

Fundersam åt alla håll o kanter

Idag har det på nåt vis hänt mycket rent känslomässigt, små saker men som ändå har gjort att känslorna svajjat upp och ner.
Ryggen är inte värre, det är bra. Så det behöver jag inte klaga över mer för det är som det är.
Jag har kollat upp annonser på lite mc nu och tror att jag vet vad jag är ute efter och det lutar åt en sådan här: http://www.blocket.se/hassleholm/Kawasaki_ER_6n_ABS_08_39510120.htm?ca=18&w=3' .Försäkringen är inte så dyr som jag fasade för utan hanterbar, 4000 kr/år. Är sugen på att komma igång med körningen nu.
Sen hoppar mina tankar till förestående bröllop :-). Det är en del som ska fixas med men jag tror jag har det under kontroll. Jag längtar verkligen efter den dagen vi gifter oss och jag längtar som jag sagt ännu mer efter att vara på tu man hand på Gotland där vi ska vara lördag till tisdag. Jag är ju så hopplöst, obotligt romantisk så jag har ju en bild av hur jag önskar att det skulle va. Jag får ge mig själv en örfil så jag kommer tillbaka till verklighweten emellanåt för Anders är precis vad jag inte är, totalt oromantisk. Men han har anammat det Pavlo kom på redan för länge sen. Betingad inlärning. Så han har lärt sig att, bär man sig åt på ett visst sätt så kan det ge utdelning :-)! Han är fin min man, den bästa för mig.

Senare idag fick jag ta mig i kragen och stå upp för mig själv. Det är konstigt att det ska vara så svårt att stå upp för sig själv, det är mycket enklare att göra andra till lags än att ta eventuella konflikter. Men jag gjorde det, jag vet att jag har rätt och har kollat upp det en extra gång nu. Ändå känns det för jäkla trist! Jag hoppas jag slipper behöva göra det av denna anledning igen! Kan tyvärr itne skriva vad det handlar om eftersom jag respekterar folk, OCH det där med förtal vill jag aldrig ha kastat i ansiktet igen. Fan nu tänder jag till igen! Så mycket som jag försvarat den människan. Grrrr....

Evelina har varit med sin pappa och hans sambo i helgen men hon kom hem nu och drog genast iväg med brorsan på promenad med sally. Jag älskar mina barn så mycket! De är så goa! Jag tror jag ska fylla upp ett bad och bubbla lite, det kanske är bra för ryggen. Snart är det påsk, jag fattar inte vart tiden springer iväg! Kram på er!

Uppdatering! Jag hade faktiskt fel när det gällde att jag stog på mig, eller jag stog på mig för jag trodde jag hade rätt. Men jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel. Jag hade räknat fel på dagar.

2 kommentarer:

  1. stå bara på dej med kortet så kommer nog kawan rullande,brölloppet är nåt som vi alla berörda ser fram emot,att du sedan verkligen stod upp för det som är rätt stärker dej bara i våra ögon,en sådan man som du nu går till altaret med kan du nog inte hitta i de närmaste världsdelarna,barnen behöver vi inte nämna "ögonstenar av ädlaste sort",vårda ryggen nu så hörs vi i veckan morfar

    SvaraRadera
  2. vissa försäkringsbolag har Tjejförsäkring. MYCKET billigare för vi tjejer kör ju så lugnt! STORT lycka till med kortet!

    kram Anette

    SvaraRadera