söndag 29 april 2012

HELGTIDER

Så fort jag kom hem från jobbet i fredags så kom febern. Värdelöst. Vädelöst också eftersom min sköldkörtel alltid spökar till det så att temperaturen lever sitt eget jäkla liv, många av oss med hypothyreosa harsällan feber så kroppen o alla organ jobbar utan att kunna hantera febern. Inte så bra och jobbigt. Men men, alla har vi nåt o dras med.
Vi åkte ändå till mammas o pappas sommarstuga igår för att ta vara på dagen och hjälpa till att lägga i båtarna. Det är så otroligt rogivande att komma till havet och att sitta på en klipphäll och lyssna på fågellivet. Där laddar jag batterierna och tappar tid och rum. På vägen hem stannade vi i Verkebäck där felix ville köpa godis, o jag höll på att bryta ihop. Det är sant! Jag ville gråta för jag var så förbannat godissugen och har ju bestämt att jag inte ska ta en godisbit på åtta veckor, igår hade jag klarat mig i tre veckor. När jag kände suget igår så förstod jag att sockerberoendet är starkt. Jag har också sagt åt anders att han ska säga åt mig att inte äta godis när jag blir ambivalent och han var inte mycket värd igår när jag var på väg och köpa mina colaflaskor. Men jag klarade det!

Idag hade jag planerat ett par saker, bl a annat att åka mc men i det skick jag känner mig så blir det inget av med det. Här ska ni få se mina underbart vackra brudskor, de är beställda över nätet o jag hoppas de passar när de kommer hem i veckan:

4 kommentarer:

  1. Var har du köpt dem?

    SvaraRadera
  2. På Brandos. Jag kunde tyvärr inte använda dom o har försökt sälja dom. Intresserad:-)?

    SvaraRadera
  3. På Brandos. Jag kunde tyvärr inte använda dom o har försökt sälja dom. Intresserad:-)?

    SvaraRadera