söndag 22 april 2012

Söndag

Solen lyser idag med sin frånvaro, som näst intill alla dagar senaste tiden. Så jag ser fram emot onsdag-torsdag när det ska bli uppåt 18 grader!!! Så förbannat skönt rent ut sagt! Då ska glajjerna på och kortärmat under jackan! Min downperiod i veckan försvann lika snabbt som den kom, tror det var en mycket kvinnlig svacka, fan att vi ska behöva stå ut med sånt OCKSÅ ;-). Nya linser är beställda, en mindre storlek som vi hoppas ska passa. Jag ska ju inte behöva vika de dubbla för att få plats med dom. Ni som känner mig vet kanske att jag har ganska smala ögon, det är inte för inte mormor kallade mig för kines när jag va liten.

När det gäller mina nya kostvanor så går det bra, det är tufft men det går. Har inte ätit en förbaskad godisbit på 15 dagar, inget socker, bara druckit vatten, ingen pasta, potatis eller ris. Bara bönor, linser och sallad, avocado, lax, rostbiff och kyckling, lättyoughurt utan socker med Paulins musli och andra nyttighter. Om det har gett resultat??? Jajamen, både i midja och vikt (titta på min widget "viktpejl" på högra sidan av bloggen så ser du nuvarande resultat)! Detta har jag då toppat med promenader i rask takt och jag använder Runkeeper, en fantastisk app på min mobil där jag ser hur långt jag gått på hur lång tid och jag ser hur mycket kalorier jag förbrännt. Suveränt!

Förresten så måste jag tillägga att jag tillåtit mig att äta tuggummi för att känna nån smak som bryter av och som tillhär mina gamla vanor :-).

Idag ska jag på fotoutställning där min vän Johanna Sivertsdotter ställer ut sina alster, har en ambition att jag ska cykla milen in till Vimmerby men det är kallt. Bara fyra plusgrader. Men det är nog bara en dålig ursäkt! Jag hoppas ni får en bra dag mina vänner, det ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Härligt Tina, din glädje smittar!
    Visst är det märkligt att de kvinnliga hormonerna spelar ett sånt spratt? Samma för mig i veckan, vissa dagar känner man sig dödssjuk o suuuperdeppig o vips är det borta, märkligt! ha en superdag, kram!/ Lina

    SvaraRadera
  2. Fasen vad duktig du är!!! Keep it up!:)

    SvaraRadera