tisdag 12 maj 2009

Jordgubbar & rabarber

Idag har jag fortsatt att rensa jordgubbslandet. Felix hjälper till efter bästa förmåga förstås. Eftersom jag misskötte landet i höstas pga att jag trodde vi skulle ta bort det så ser det ut därefter. Men jag ångrade mig, jordgubbar är gott! Bland det bästa som finns när man vaknar en morgon o går ut o plockar färska jordgubbar och äter till frukost. Höjden av lyx!

Höjden av lyx är även att göra sin egen kräm. Jag har gjort rababerkräm idag, inte min favorit men Anders är lite smått galen i rabarber så det blev för hans skull. Tänk att för inte så väldigt många år sen va det nog lyxigare att man kunde köpa färdig kräm. Nu är det lyxigare att göra den själv. Eller har jag fel?

1 kommentar:

  1. Visst är det gott med solvarma jordgubbar, mmm, fast rabarber är inte fy skam det heller. Det är något visst med de första "ätbara" som tittar fram.

    Kul att du varit inne på min blogg =)
    Jag vet hur det är när man har småbarn, man kan inte ge sig ut i tid och otid. Det är nog därför som jag njuter extra mycket nu när mina är stora och jag styr mer över min tid. Men ska jag verkligen få tid till att gå ut, får jag göra det tidigt, när jag kommer hem från jobbet är det alltid annat som ska göras. Men det en härlig tid just nu, jag hörde göken i morse.

    Ha de gott/ Bodil

    SvaraRadera