lördag 2 maj 2009

1:a maj blev en kaosdag på jobbet!

Jobbar man på behandlingshem så kan VAD som helst hända. En sån dag blev det igår så mina planer sprack när dom ringde in mig på morgonen. Men det får man va beredd på och man lär sig väldigt mycket av att jobba såna dagar. Pga sekretess kan jag ju inte berätta även att jag skulle tycka det vore skönt ibland.

Men, men... Jag hade tänkt att gå till minneslunden, tända ett ljus och tänka på morfar. Det var igår ett år sedan han gick över till andra sidan. Men jag ska göra det idag istället, jag tror inte att han skulle tagit illa upp. Jisses va tiden går fort...1 helt år.

Idag blir det lite ditten o lite datten. Ska försöka få trädgårdsdynorna rena. Frödinges alla katter har visst legat på dom i hammocken över vintern så dom är allt annat än fräscha. Tveksam till om de går att göra dom fina igen. Sen blir de nog att lapa lite sol o ta vara på den. Japp så får de bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar