fredag 29 maj 2009

Nu är det kört!

Nu har jag skrivit på anställningsavtalet i Hultsfred! I´t feels gooood! Dom är så supertrevliga och många sa att jag va väldigt efterlängtad, de har ärenden upp över öronen.
Jag kommer börja o gå introduktion v.25 o 26. Sen får jag betald semester (inte illa) v.27, 28. Jobbar 29, 30 och har sen semester v.31. SEN börjar allvaret. Men jag tror de kommer gå bra för de känns som ett shysst gäng. Jag tror de kommer ta väl hand om mig och jag får MITT kontor (observera - MITT kontor) bredvid en tjej som jag tror jag kommer gilla. My good jag är så jäkla glad o stolt!

Ikväll blir det fest hos marina o Ronny och sen öltält o Livens på stan. Jag har kännt för det hela veckan men nu börjar jag tveka. Varför är jag sån??? Men om vädret vänder och blir soligt o varmt då blir det nog jätteroligt! Jag har funderat mycket på varför jag drar mig för att partaja nu förtiden. Jag tror det har med struman att göra och att jag inte orkar med dagen efter. Men jag tycker också att det är jobbigt att bli den där Tina som rer en massa strunt och som får skäms dagen efter... Helt klart så tycker jag inte längre det är så roligt att "festa". O det är ju inget fel med det, det känns nästan som att man måste tycka det är roligt att festa och dricka. Jag antar att jag jämför mig med den Tina jag va förr, partypinglan som aldrig bangade! Nu- mamman som hellre är hemma o dricker fanta o äter popcorn framför tv:n.
Men ikväl ska jag släppa loss o fira mitt nya jobb!!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet.

    Det andra problemet har nog att göra med att man har växt upp, tror jag. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tack Lena! Jo det är väl så att man prioriterar annat nu för tiden. O det känns rätt så bra, men ibland känner mig riktigt jäkla tråkig som inte vill hänga med på nåt. Men de är ju mitt vasl o mitt liv! Hörrdu, vi måste fika nån dag. KRAM på dig mamma Mu ( för visst va de väl så att jag är Linus-Ida och du mamma Mu?)

    SvaraRadera
  3. Jajamensan det finns ingen annan Mamma mu

    SvaraRadera
  4. Grattis till jobbet. Angående Lifvens så tackade jag nej till det ;-) Fast jag var å andra sidan på fest förra helgen. Så det jämnar nog ut sig...

    SvaraRadera