söndag 10 maj 2009

Så var ännu en vecka förbi

Den här veckan har varit så fantastiskt bra! Jag mår toppenbra o alla i familjen verkar va på bra humör. Jobbet har varit bra och just nu har jag inga stora moln på himlen. Ser med spänd förväntan fram emot nästa måndag när jag får veta om jag får jobbet. Får jag det inte så va det inte meningen och just idag känner jag verkligen att jag trivs med det jobbet jag har.

Idag när jag jobbade fick jag en full buss med klienter och vi åkte lite och vi sjöng "leva livet" med Gyllene tider. Jag fick en så härlig lyckokänsla i bussen och det gör verkligen att det här jobbet är värt så mycket. Att se dessa människor som varit med om så många hemska saker kunna skratta och sjunga och TILLÅTA sig att göra det är fantastiskt att se. Det de flesta har varit med om och mångas livshistoria skulle säkerligen chocka de flesta. Jag blir så förbannad på människor som dömmer dom här människorna o tycker att dom ska skylla sig själva att dom hamnat i missbruk och dom bara ska ta sig i kragen. Ni som tycker det vet inte ett skit och kan själva hamna där om det vill sig illa. Visst att man har ett val i livet men ofta har föräldrarna redan valt så att man fortsätter i samma fotspår för att de inte lärt sig något annat, vet man inte om att livet man är uppvuxen i inte är "normalt" så blir ju valet ganska självklart det enda man vet om. O ibland väljer man att missbruka för att stå ut med alla traumatiska händelser man upplevt. INGEN vill hamna i ett missbruk, INGEN vill må dåligt psykiskt. Jag blir så arg på dom som tror att det bara är att bestämma sig för att bli drogfri och frisk. Ni är trångsynta och har inte kunskap om det ni fördömmer. Däremot har alla rätt till en åsikt.
Ja som ni kanske förstår är jag irriterad över vissa som tycker att det daltas med dessa människor för så är det inte. Dessa människor är skadade och det är inget de valt själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar