söndag 31 maj 2009

Tandvärk

Ja som många av er vet har jag tänder som inte vill va kompisar med mig. Sedan jag fick Felix har jag lagt ut nästan 24 000 kr på mina tänder och då bland annat satt dit en krona för 7500 kr, som jag senare iaf fick dra ut!!! Jag har även haft begynnande tandlossning, ett par rotfyllningar och utdragning av visdomstand + ex antal hål. You name it, I did it!
Det har varit bra ett tag sedan jag fick dra ut aset med kronan på, men nu på sista tiden har det börjat värka. Jag har sen en tid tillbaka blivit ganska härdad vad gäller tandvärk men ikväll började det mola o dunka så jag höll på att krypa ur skinnet. Jag brukar sätta en siffra från 1-10 på hur ont det gör och förut idag va det uppe på 7 , men nu ikväll va de definitivt en 10 innan jag hann dra i mig min tredje värktablett för dagen. Jag tjöt o gick runt runt runt kring matsalsmöblemanget i väntan på att de skulle släppa med handen i ett stadigt grepp kring kinden. Till slut började det släppa men gode gud va det gör ont. Jag föder hellre barn på löpande band! (Anders blev helt förskräckt när han såg mig gå runt runt runt o tårarna forsande, inte så konstigt kanske).
Nu ska jag till tandläkaren på tisdag som tur är så imorgon blir det apoteket o köpa Ipren.
O nej! Jag sköter INTE mina tänder dåligt. Jag sköljer mina tänder med fluorlösning en gång per dag och använder tandtråd nästan varje dag. Men struma kan påverka att man har sämre läkning har jag läst och det va ungefär då när jag fick struma som mina tänder började krångla på allvar. Så jag köpert rakt av.

Nog om mina tänder!!! Det va nog mer för min egen skull jag skriver av mig, för att fokusera på nåt annat än värken. Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Har också tänder som inte är så snälla mot mig som jag med dem :-) Tror det är familjens andra förbannelse - lista gärna ut vad den första är!

    Ps. glömmer oftast o kolla upp dina kommentarer på dina inlägg men påminn mig gärna särsklit om du klurat ut förbannelse nr 1. Ds Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ja den förbannelsen är inte så svår att lista ut för oss invigda... Det tråkiga är att jag tror alla följs av en annan förbannelse. Vi är mitt i en ond circel! Eller nåt.... Ta mig inte på så stort allvar ;-). Jag är på mycket konstigt humör idag o humorn förstår jag mig inte ens på själv. Kram.

    SvaraRadera