söndag 24 oktober 2010

06.39, kuckeli-INTE-kuuuuul !!!

Sovmorgon... Vet knappt längre vad det innebär längre. För mig innebar det FÖRR, för typ 7-8 år sen att jag kunde ligga och sova till omkring kl. 9-10 och gärna ibland ligga och dra mig och fundera  i sängen i upp till en timma. Men nu? Nähäe du, uppe med tuppen omkring halvsju vare sig det är vardag eller helg.

Anders och jag har alltid delat upp helgen så att vi ska få en sovmorgon var men det funkar inte heller längre sen nåt år tillbaka. Jag vaknar vare sig jag vill eller inte och kan inte somna om. Tillhör detta åldern? Jag vet inte men jag tycker det är "a pain in the ass"! Jag älskar att sova och jag behöver sömnen för att må bäst.

Å ena sidan hinner man få mycket gjort när dagarna blir så långa, å andra sidan är det inte kul att gå med en stubin som är kortare än kortast för att man är så förbaskat trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar