torsdag 21 oktober 2010

Godda yxskaft!

Nu är Tina snurrig. Men egentligen är jag inte så snurrig i nuet, det är när jag ska komma ihåg saker jag gjort ett par dar tillbaka som det blir snurrigt. Va va de nu jag skulle skriva.... ja ungefär så, jag tappar bort tråden också. Men det blir bra igen, det är när jag har lite för mycket att hålla reda på det blir så här. Jag måste jobba en del för att minnas och ha struktur. Det är ju samtidigt ett bra sätt för mig att hålla hjärnan i trim. Man kan ju faktiskt träna hjärnan i bra minne.

Men så är det ju detta med att jag förvränger ord och ett par höjdare tycker jag är dessa:

Igår satt vi och pratade på jobbet om något och jag sa:  
" Ja men jag blir ju förhandlingslamad"

För ett tag sedan skulle jag säga en sak till Evelina och det slutade så här:
"Ja men du har ju fått nye mycka kläder"

För övrigt lyser snön vit här utanför. Det gör mig ingenting, men jag tycker det är trist att skrapa rutorna på bilen. Men de hör ju till, speciellt om man har ett garage som man inte kan använda pga sjuhundra femtiosku motorcyklar och motorer....

Tjing tjing.

3 kommentarer:

  1. det är bara bra att ha grejer i garaget så rör inte dom.och jag slår va vore garaget tomt så skulle du säga jag kör in bilen sedan ,vilketinte blir av,eller."morfar"

    SvaraRadera
  2. Pappa du har så höga tankar om mig ;-). Det är ganska MYCKET jag gör som inte skulle bli gjort annars. Nä de törs fan o röra grejerna i garaget, då skramlar det väl till och hela garaget ramlar ihop. Men om jag tar fart kanske jag kan parkera under studsmattan!?

    SvaraRadera
  3. Ja men Tina sätt dit extra ben på studsmattan och vips har du ett litet garage. Kram Lena

    SvaraRadera