tisdag 26 oktober 2010

Vad gör man!!?

Morgonen börjar med -5 grader och dottern ska som vanligt till skolskogen eftesom det är tisdag. Hon drar på sig ett par mysbyxor och blänger lite för att kolla när min kommentar ska komma... O den kommer.

- Du måste ha varma kläder på dig, det är kallt ute. Du ska ha termobyxor .
- Aaaaaldrig, det hade jag inte förra tisdagen.
- Näe, men då va de inte så kallt.
- Aah amä.... aaa, de är ingen anann som har de. Det är pinsamt.

Osv.... argumenten löser av varandra. Jag går INTE som segrare och tänker till slut: Skyll dig själv då. Så vem som är vinnare och förlorare kan man ju se på två sätt. Hon lär ha frusit. Om det inte är så att hon ändå valde att ta på sig termobyxorna jag tvingade med henne i en påse. Jag har början till en odräglig men samtidigt underbar tonåring.

1 kommentar:

  1. Ja vad gör man? Till en viss gräns så brukar jag säga att det är fritt att frysa!Och de kanske lär sig något av det! Men det beror ju lite på ålder och hur gamla de är och HUR lite kläder de har tänkt ha förstås!
    Lycka till med tonåringen!

    SvaraRadera