tisdag 19 oktober 2010

Dagbok 2002 04 23

Hittade detta i min dagbok, det va inte alltid så lätt på den tiden... Jag är tacksam för hur mitt liv ser ut idag. Tack älskade familj.

Hur ska jag orka med allt det här.... Sälja huset, städa huset. Tycka synd om Evelina extra mycket, fixa med nya dagistider, fixa ny dagisplats, fixa nya möbler, sälja mina gamla möbler. Flytta in i min nya lägenhet, tycka om min lägenhet, vänja mig vid ensamheten. Klara av min dåliga ekonomi, sörja över att byta nattskift mot dagskift och till på köpet gå ner till 75%. Jag måste komma över XX och måste stå ut med att YY inte längre bryr sig om mig ett dugg. Hur ska jag orka med allt detta på en gång i min ensamhet....

4 kommentarer:

  1. det är ju de jobbiga sakerna som man gått igenom som gör en till den man är idag!! och vore livet aldrig jobbigt och tufft, skulle man ju inte glädjas åt allt de positiva :)
    kram på dig tina!
    /mel

    SvaraRadera
  2. ja det var en jobbig tid för många kanske mest för dej själv.men jag tycker det finns inte en negativ sak längre en bra gubbe två jättehärliga barn och en underbar rättfram svärmor,hus bra jobb sommarstuga vad mer går att önska bara hälsan står er bi,så kommer allt förbli jättebra."morfar"

    SvaraRadera
  3. Ja men du glömde dig o mamma. Utan er undet denna tid vet jag inte hur de hade gott och så är det ännu. Håller med om att jag hat det väldigt bra och jsg är enormt tacksam men även stolt över att jag har skapat detta mitt liv.

    SvaraRadera
  4. Åh, det gör ont i hjärtatr när jag läser detta. Skönt att du kommit så långt sen dess. Jag är där du var just nu. Mitt liv gick ju i kras i somras, lämnad för en annan. Kämpar för att överleva och sedan börja leva. Skönt att läsa att fler har lyckats så bra med livet efteråt.
    Kramiz Spindelkvinnan

    SvaraRadera