tisdag 26 oktober 2010

Klockan går runt

O runt går det i mitt huvud också. Jag åker ca kl 7 och kommer hem ca kl.17. Är det så här det ska va!?? Jag vet att jag frågat förut men jag tycker det är så ledsamt. Efter tre timmar hemma med matlagning (som visserligen min underbara sambo gör) och eventuella läxhjälp, ca kl.20 är jag halvdöd. DÅ borde jag ställa mig att stryka eller baka kakor och göra sånt som många andra duktiga mammor gör. Men näe... jag orkar inte och jag har absolut ingen lust. Det är säkert inte många av oss som har just lust att göra alla måsten men förr kunde jag få spritt i kroppen och ville  göra fint osv... Det är ytterst sällan den känslan infinner sig numera. Jag saknar den känslan. Men antagligen är det jag som sätter ribban för högt. Det sa min lärare Peter, att jag va tvungen att sänka ribban för att jag hade enorma behov av att va tillräckligt bra. Jag har faktiskt gjort stora framsteg och prioriterar bättre idag och plockar då bort många trista måsten.

Så där ja... nu fick jag ösa ur mig det också.
Tack för det enstaka fina människor som läser min blogg.

4 kommentarer:

  1. skönt att läsa att du kan se att du gör framsteg och prioriterar på ett annat sätt. tror att vi är många som lägger ribban för högt..tyvärr så ger det bara bakslag emot en själv, hur go och gla´ och trevlig orkar man vara när man kör slut på sig för att man själv känner att man måste göra vissa saker??!! man får ta livet för vad det är och lyssna på sin kropp och sina kloka tankar. :)

    ps. måste hålla me om att peter hade mycket bra tankar och saker att säga :)

    //mel

    SvaraRadera
  2. Nä jag tycker ju att livet måste gå ut på mer än att jobba och sova! Jag blev ju ingen bra mamma eller maka jag så till slut var det bara att gå ner i tid som fungerade. För att jag skulle hinna med och orka vara den mamman jag ville! Men det ska ju fungerar ekonomiskt också! Och just nu gör det det, men jag vet ju inte hur det är om 1 år!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle om jag kunde gå ner i tid men jag har inte en fast tjänst :-(... o då törs man inte ställa några större krav utan fogar sig och gör kanske MER för att visa sin goda vilja och "duktighet". Ekonomiskt skulle det va värt att gå ner i tid. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja så typiskt, att fullständigt vara i arbetsgivarens händer......!

    SvaraRadera