fredag 2 juli 2010

Badkuka

Det är ett jäkla tjat om att jag ska bada just nu. Kommentarer från höger och vänster. Nej, jag vill inte! Det är inte skönt och det finns dusch och badkar nu för tiden. Man behöver inte längre plåga sig med att bada i en kall sjö. Svalka av er ni om ni vill men låt bli mig.
När blev jag en badkruka, eller som Felix säger badkuka? För jag tror mig minnas att jag i ungdomens dar (ett decennium sedan) simmade som en fisk i vattnet och hoppade och gjorde volter från bryggan osv...
Det hoppade nog över på mina barn när de kom till världen. Så måste det vara.
Här kommer evelina i full fart!

3 kommentarer:

  1. I sånna fall skulle detta också förklara mitt badmönster..Badar inte gärna,däremot badar både Manda och Lilja tills de är lila...

    SvaraRadera
  2. det bör va 35 i luften och 29 i vattnet då är det ganska bra"morfar"

    SvaraRadera
  3. Pappa: Ja nåt i den stilen. Men det är inte skönt innan man kmmit i det otäckt kalla vattnet. Att kvällsbada brukar va skönt- när vattnet är varmare än luften.

    SvaraRadera