måndag 5 juli 2010

Jag blev så glad

När jag va ute och åkte här en bit in i Småland fick jag plötsligt se en gammal traktor. Efter gick en farbror och vände på höet- med en högaffel. Hur ofta ser man det!?
När jag va liten kommer jag faktiskt ihåg att man hässjade höet. Förekommer det ens nu för tiden? Det är synd att mina barn inte får uppleva det, men jag är glad att iaf  jag har dessa minnen. Synd också att mina barn inte fick uppleva tiden innan världen blev så datoriserad. Jag tror internet förstör mycket även om jag är medveten om att det också är bra många gånger. Men jag tror att det förstör mer... men den diskussionen har jag inte tid att uttrycka nu.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Ja men jag har ju gjort en hemgjord hässja åt våran kanin ju! Hahaha, inte så snygg men den fungerade!
    Jag är ju uppvuxen med hässjning jag. Vi gjorde slåtten med hästar när jag var liten!Väldigt kul var det faktiskt. Men så hann jag aldrig bli så gammal medan vi gjorde det så att jag fick några krav på mig att hjälpa till, det var väl därför jga minns det som roligt!
    Kram!

    SvaraRadera