lördag 3 juli 2010

Jag hade fel!

Jag har tagit årets första dopp, ett långt och rejält dopp till och med. Låg nog och flotade i vattnet i en halvtimma. De va faktiskt skitskönt, men att komma i är ingen hit. Det slutar alltid med att jag får springa i!

På förmiddagen åkte vi in till stan för att laga Evelinas glasögon, men de va- stängt. Inte lätt för oss som jobbar veckans öppetider, ska man behöva ta ledigt... ja så är det kanske. Inget att haka upp sig på.

Vi gick och köpte glass och Felix lekte i piratbåten på torget som jag ibland önskar gick upp i rök pga att det alltid blir TJAT om att leka där när man går förbi eller nämner ordet Vimmerby så att Felix hör det.
Sen kom de vackra ardennerhästarna som man får åka med för en tjuga och jag tänkte att , ja varför inte ta en tur, vi hade ändå ingen brådska. De va trevligt och färden gick till Astrids Näs där vi stannade till i 40 minuter. Felix och Evelina passade på att tälja i snickarboden, helt perfekt. Rekommenderar det för de som inte vet vad de ska hitta på. Jag kan lätt göra om denna lilla aktivitet.

Sen bar det tillbaka till piratbåten, så klart. Där möter vi mina fina föräldrar som bjöd oss på pizza, gott och vääääldigt praktiskt. O mysigt att sitta där och äta med de bästa föräldrarna.

Sedan åkte vi som sagt och badade och nu är Anders och Evve och hämtar husvagnen tillsammans med pappa. Jag ska städa den ikväll när det är lite svalare, ska bli riktigt mysigt att göra iordning den.

Nu är jag attans så trött så jag ska sätta mig med en kopp kaffe och softa innan de kommer med housewagonen.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar