fredag 23 juli 2010

Mysig kväll på yxern.

Vi tog en tur på Yxern igårkväll. Fiskarna skulle va på hugget sas det. Vi åkte halvåtta ungefär och det va helt otroligt ljummet på sjön. och så vackert, i såna lägen önskar jag ännu mer att jag hade en systemkamera. Jag har aldrig innan skådat en himmel som är så knallrosa som den va igår när solen gick ner. 

Vi provade vid bron först men det gick inte bra. Vi stannade vid ett annat ställe Anders känner till och där blev de hugg, Anders fick en jättefin aborre. Vi fick några aborrar och Felix skulle få dra upp nästa aborre men då fastnade jag, så klart. Jag fick veva och veva och hade nog en stor stock på. Eller? Adrenalinkicken var total när jag längre bort i vattnet såg något blänka till, jag hade ju en fisk på!! Jag tänkte att den aborren va inte LITEN! Då hoppar fisken upp jäms med båten bredvid Evelina. Den minen är oslagbar! Skräcken lyste i hennes ögon och vi blev nog alla ganska paffa och det va tydligen många svärord som lämnade min mun av upphetsning. Fisken va en fin gädda!!! Till slut fick Anders upp gäddan på 2,5 kg i båten och den ligger nu i kylskåpet och ska bli dagens middag. 

Jag fick några aborrar till och kunde ha varit kvar flera timmar till om inte barnen varit med. Evelina avslutade med ett dopp från båten mitt ute på sjön, modigt gjort tycker jag som inte gillar att bada på djupt vatten när jag inte vet vad som finns under. När vi kom iland hade klockan hunnit bli 22.30 och det är det som är så härligt med semester, man kan göra lite som man vill!

5 kommentarer:

  1. nybörjartur eller i vilket fall som helst grattis till gäddan nästa gång kan det va 10 klubbarn"morfar"

    SvaraRadera
  2. Pappa: Jag trodde den vägde upp mot 10 kg så lite besviken blev jag att den landade på 2,5 kg. Vet inte om jag törs ta upp en 10kg gädda i båten. De är ena rediga urtidsfiskar!
    Jag vill ut o fiska ikväll igen,vi får se om jag får med mig chauförren :-). Ska du med? Ni skulle få främmat ikväll förstod jag men de blir ju fler kvällar :-).

    SvaraRadera
  3. Vad härligt somrig din blogg har blivit, fick värsta sommar känslan när jag tittade in =) Har inte varit inne på ett tag, men nu har jag internet åter igen.
    kram /mel

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Melaine! När du slutar kika in på min blogg då kastar jag nog in blogghandduken! Ja nu är de sommar, eller...de har varit iaf ;-). Hoppas ni trivs i huset men de har jag läst att du gör. kram!

    SvaraRadera
  5. Snäll du är! Lite kul faktiskt att jag börja läsa din blogg av en slump och sedan har jag följt dig :)(trots alla blogg byten)

    Vi trivs kanon bra i huset!! Extra mycket nu med när vi har börjat få ordning på alla saker..känns verkligen som hemma. Vi får ta den där fikan framöver så får du titta in här och jag hos dig! kram

    SvaraRadera