måndag 12 juli 2010

Ragatan på gatan

Ja det är jag... I går flög fan i mig helt och hållet. Vi bor i ett bostadsområde, INTE på en jävla streetracegate! Två bilar kom i rejält hög fart och genade över på fel sida av gatan mot hörnet av vår hustomt. Hade en katt eller, hemska tanke, ett barn varit i vägen hade nog olyckan varit ett faktum. Jag tände till som en bomb då jag en längre tid irriterat mig på att folk väl FATTAR att skylten som står vid gatan med texten "Kör försiktigt-lekande barn" inte sitter där för att va någon jäkla prydnad. Jag hörde att de va på väg tillbaka runt kvarteret så jag slängde slangen (jag höll på att vattna) och sprang och ställde mig i gatan med Felix. Först tittade de på mig som att jag kom direkt från Shutter Island (ja ni som sett filmen fattar- ett ställe med sjuka farliga patienter). Jag fick visa med handen att de skulle veva ner rutan och till slut fattade de vinken och jag sa med hjärtat bultande: Förbannade idioter! Är ni dumma i huvudet, om ni kör ihjäl er själva skiter jag i men mina och andras ungar ska ni inte köra ihjäl!
Nej, det sa jag inte (kanske tänkte dock). Jag sa: Kan ni tänka er att köra lite saktare på gatorna för jag är jätterädd att mina barn ska vara på gatan eller springa ut när ni kommer. Två frågetecken som inte verkade förstå... men till slut!! Ja där satt den, poletten trillade ner och orden kom ur munnen och den ena svarade: Ja...de kan vi väl. Men, med minen som att jag va fullkomligt störd som behagade att stanna dom och tro att jag skulle tala om för dom hur dom ska köra.

Men bra, TACK och va trist att jag va tvungen och tala om det, att man bör köra som att det står ett barn bakom varje port som är på väg att springa ut.

Jag va så arg efter detta och jag hoppas, hoppas att fler kan stanna bilister som har fått sitt körkort i en myntautomat. För jag lovar- det finns fler än dessa två som enligt mig kör åt h*****e för snabbt!

3 kommentarer:

  1. Bra!!! Inte en dag för tidigt att nån stannar dem..Har tänkt tanken men det hinner alltid köra förbi innan jag hinner ut...

    SvaraRadera
  2. ta bara regnummer och anmäl det svider bättre när polisen kommer"morfar"

    SvaraRadera
  3. Bra gjort!!!! /mel

    SvaraRadera