torsdag 1 juli 2010

Tjolahopp!

Grönt är skönt, gult är fult.
Orkar inte vara ute och njuta av vädret idag. Jag har städat istället! Känns som att jag har lyckats prioritera bort det i  det fina vädret. Bra jobbat av mig, jag förtjänar en klapp på axeln.

Evelina har sommarlov, låååångtråkigt för det finns inga kompisar hemma. Hon är 11 år så jag har satt henne på lite uppgifter och idag skulle hon lägga in sina kläder i byrålådan. Jodå de hade hon gjort... MEN resten av rummet såg ut som en k a t a s t r o f! Jag sa helt sonika att hon skulle städa rummet innan hon kom ut. OJ!!! Ordbajs har jag hört talas om och kombinera det med en arg spottkobra så har du Evelinas verbala haranger. Men... jag tror hon har gjort det nu. Hon håller sig undan mig för hon vet vad jag tyckte om just - ordbajset. Jag är inte arg, men hon ska veta vad som är okej och jag tror inte att hon hatar mig som hon vräkte ur sig, jag VET att hon inte gör det. Men jag ska visa henne synonym på ordet hata så att hon förstår vad hon uttrycker.

Näe nu kan jag inte sitta här längre. Jag hör att Anders klipper gräset så att jag sätter på lite kaffe är nog på sin plats. Gott!

1 kommentar:

  1. verkligen ett somrigt foto mycket fint, kan inte fatta det kan komma så mycket bajs ur den munnen,och den lille säger aldrig not "eller" morfar,

    SvaraRadera