torsdag 23 april 2009

Affärsbesök

Felix o jag har nyss varit vid affären o handlat. Han skulle cykla minsann o jag sa till honom att då MÅSTE du cykla hela vägen hem för jag kan inte bära både dig, cykel o matpåse. Jaaaa! lovade han. Sure.... Halvvägs hem låg han ner på gångvägen o skrek o sa att han va Skiiiiitröööött o inte kunde gå. Hur löser man det bäst som mamma när man är trött o inte helt fit for fight?
Jo jag gick och ställde cykeln i diket. Han hoppade o studsade 20 meter efter mig. En riktig akrobat med spasmer måste jag säga. Jag skulle inte kunna göra dom hoppen o rörelserna hur mycket jag än försökte. När vi närmade oss vägen så blev de felix på ena armen och matkassen i den andra. Sen "kastade" jag över honom in på vår tomt där han va i tryggt förvar från bilar.

Ni som såg detta... Det va inte barnmisshandel. Det va en trött mamma som på bästa möjliga sätt tog hand om sin ännu tröttare felix. Han ligger på soffan o sover nu o jag ska gå ut på altanen o ta en liten powernap.

2 kommentarer:

  1. Sån grej hade jag och dotter förförra sommaren.. Hon SKULLE cykla hela vägen.. och jag sa till henne bestämt att det är du som drar cykeln sen.. men efter en stund så orkade hon inte cykla mer.. jag blev sur och kastade den i diket och gick.. men min kära mamma tog upp cykeln.. så då fick jag bära den ändå.. Efter ett tag så mötte vi två personer som gick och då frågade jag om dom ville köpa en cykel.. och det ville dom.Dotter tog sin cykel. Efter det så har min dotter antingen cyklat eller dragit sin cykel..
    kram Jenny..

    SvaraRadera
  2. Jenny: Smart, smart, smart. Ska testa den om det behövs ;-). Kram.

    SvaraRadera