söndag 5 april 2009

Är detta födelsedagspresenten?


Jag funderar på att köpa en bärbar dator i födelsedagspesent till Evelina. Hon fyller snart 10 år men om hon ska få en dator så är det med datorregler jag bestämmer. Har hittat en fin dator på netonnet. Pris ca 3300 kr. Mycket pengar men vi är några som isåfall ska lägga ihop pengar till datorn. Frågan är om den är för dyr för att va en förstadator och om den är för liten? Ja, jag vet inte men jag ska forska mer i det. Visst är den bedårande?!



2 kommentarer:

  1. vi begriper inte om den är för liten eller för stor ,ser bra ut ,vi är med och betalar mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Skitfin, tycker jag. Kan du luska lite med Evelina vilka behov hon har? Ska hon spela gigantiska jättemegaspel så kanske den inte håller. Men kanske hon är till skillnad mot många killar främst intresserad av att skicka sms och hänga på msn? Då räcker den gott! Men spelen i real-time tar en del bytes så ... Ja, kolla upp vad hon vill göra med datorn! Vill hon köra mera spel tror jag inte den du tänker på avarar upp mot vad som behövs!

    SvaraRadera