söndag 5 april 2009

Vilken helg!

Helgen har varit intensiv med mycket aktivitet.

I fredags premiärgrillade vi, det va så underbart gott med grillat kött. Jag började så smått att ladda upp för trädgårsarbete till nästkommande dag men tog det lite lugnt med tanle på att jag opererats dagen innan. Jag blev även av med köksbordet som min granne vill köpa och hennes sambo ska köpa våran säng eftesom vi ska byta säng för att få plats bättre när vi ska byta rum med Felix. O så har jag till och med blivit av med kökssoffan, det känns så skönt att bli av med grejer som bara står och tar plats!

Igår bakade jag pizzabullar och sen blev det vanliga bullar, med massoooor av kardemumma. Vi har klippt ner buskar som ska klippas NU och jag kunde inte ens låta rosorna vara, de ska ju inte klippas än men dom va så fula. Vi har krattat och gjort fint på vägen runt huset (man kan ju hoppas att sopmaskinen fattar piken o kommer tidigare i år). O så har jag äntligen klippt ner humlen, usch den är så jäklig att klippa ner. Flera meter upp och taggig som f*n.
Jag krattade jordgubbslandet och kunde dystert konstatera att det inte är mycket med plantorna :-(.... Det får nog bli gräsmatta åtminstone av halva landet.
Anders minsann, han har tagit premiärturen på mc:n. O jag va inte ett dugg sugen, jag får så ont i nacken av den där racermaskinen. På kvällen kom mamma o pappa efter att jag bett dom och så fick jag bjuda dom på mat. Pappa han har lagt i båten i havet nu så snart blir det strömmingsfiske :-).

Idag har vi röjt som tokar i garaget, vi har knappt kunnat gå där inne pga alla prylar som jag haft svårt att göra mig av med. Men idag åkte allt av det utom Evelinas första cykel och Felix bilbarnstol som nu finns som annons på Blocket. Så nu står ex antal motorcyklar, flygmaskiner, gräsklippare, snöslunga och ex antal cyklar där inne, precis som de ska va i ett garage.

Just nu ligger två killar på soffan och ser medvetslösa ut, det tar på krafterna efter en sån här helg!

1 kommentar: