måndag 13 april 2009

Min lilla naturkille

Idag har jag och Felix sått fröer och planterat vårens första uteblommor. Han är verkligen en naturbegåvning och förstår ofta innan jag förklarar hur han tror de ska va, o ofta har han rätt. Jag blir lika imponerad varje gång. Han ser skillnad på en hel del träd och barr. Han går och plockar vissna blad på mina blommor, kanonbra ju! O alla små skalbaggar och flugor som han är så rädd om. Idag tog han upp en stor padda, med viss tvekan, men han höll i den. De va mer än hans farmor gjorde som inte ville va i närheten ens.

Ikväll kommer äntligen Evve hem. Vi har saknat henne och behöver livas upp lite av henne nu. Nu ska jag baka och prova min nya ugn. Jag ska förbereda inför Evelinas födelsedag o tänkte för en gångs skull va ute i god tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar