onsdag 23 februari 2011

7 barn i sharlakansfeber

Jesus my good! I måndags när vi på morgonen kom till Felix förskola sa dom: - Jasså va bra, du står på benen Felix!
Anledningen till detta var att det va sju barn hemma i scharlakansfeber!!! Huvale! Verkar ju va rejält smittsamt, minns att evelina hade det för några år sedan. Hon kunde inte svälja vatten pga av smärtan i halsen och ett par veckor senare tappade hon skinnet i händerna och under fötterna.

Sedan igår har jag ganska ont i skallen och nacken och axlarna (som vanligt), känner mig varm och i lite sådär halvtrist form.... Vik hädan gamla sharlakan! Vi vill inte ha hem dig till oss! Men min sjukdomskänsla kanske beror på att mina husplaner grävdes ner långt ner i torpargrunden i går.... :-(. Men som jag sa igår, de går ingen nöd på oss och det är inget fel på vårt hus. Vi har mycket att vara tacksamma för. Visst är de så!

1 kommentar:

  1. ja det är säkert en jäkla smeta den febern,du kanske ska bli lite manlig så det är hjärnan som har börjat växa,du får köpa en enduro i stället för hus,eller friggebod,det finns ju tomt.annars får du väl parkera husvagnen,nere vid stugan"morfar"

    SvaraRadera